Van de Velde

u bent hier

NL » EXTRA » Veelgestelde vragen Freestechnieken

Veelgestelde vragen ivm. freestechnieken

  • Vanaf welke diameter kan er gefreesd worden?
    Robotgestuurd kan dit vanaf een diameter 85mm. Indien de leiding kleiner is maken we gebruik van andere freestools of onze Ultra Hoge Druk unit.
  • Hoe lang duurt het om beton te verwijderen?
    Beton is meestal samengesteld uit meerdere substanties en is zeer duurzaam. De duurtijd voor het wegfrezen van beton is sterk afhankelijk van de densiteit en de hoeveelheid, alsook van de toegankelijkheid en het verloop van de leiding. Om een inschatting te maken doet Van de Velde eerst een testdag om voeling te krijgen met de materie. Op basis hiervan wordt een vermoedelijke tijdsduur meegedeeld.
  • Welke garantie dat obstakels verwijderd geraken?
    Onze freesrobots en tools zijn volhardend en hebben een sterk uithoudingsvermogen. Het moto van Van de Velde is 'never to much, never to hard'. Het doel van onze operators is om obstakels kost wat kost te verwijderen, de vraag is enkel in welke tijdspanne dit haalbaar is.
  • Blijft de leiding gespaard na freeswerken?
    Afhankelijk van het soort drager kan de leiding gespaard blijven door zeer gecontroleerd te werk te gaan. Indien het weg te frezen materiaal harder is dan de drager, bestaat de kans dat de leiding beschadigd geraakt. Deze kunnen achteraf gerenoveerd worden door middel van onze renovatietechnieken.

Van de Velde
Pipe Inspections & Solutions
Paaiestraat, 5
B-2500 Lier
Tel. +32 (0)3 488 37 40
Fax +32 (0)3 488 37 69
info@vandevelde-inspections.be
www.vandevelde-inspections.be

Laatste nieuws

Quick-Lock Big renovatie verluchtingskanaal
Quick-Lock Big renovatie verluchtingskanaal

Kunde en kunst van het renoveren. Het succesvol plaatsen van Quick-Lock Big renovatieklem diameter 1200mm in verluchtingskanaal op een diepte van 7meter in revalidatieziekenhuis.

Lees meer

Camera onderzoek langsriolen sluis
Camera onderzoek langsriolen sluis

De binnenvaart wint aan belang. Het sas van Viersel is een balangrijk knooppunt waar het Netekanaal in het Albertkanaal komt. Onze opdrachtgever is gespecialiseerd in rivier-, haven-, kust-, en offshore projecten. Ze richten zich voornamelijk op de sloop en heropbouw van kademuren, bruggen, sluizen en steigers. De inspectie van de langsriolen van deze sluis, de kleppen van het verlaat en bijhorende mechanica staat Van de Velde op het lijf geschreven.

Lees meer